Bazele Restaurării
OBIECTIVE DIDACTICE: Disciplina Bazele Restaurării are ca scop introducerea studenților în principiile teoretice, metodologice și practice fundamentale ale intervenției în contextul patrimoniului cultural și construit. Cursul oferă totodată o
Istoria Urbanismului
OBIECTIVE DIDACTICE: Această disciplină are un rol formativ esențial în fundamentarea conceptelor teoretice și aplicative specifice urbanismului și dezvoltării teritoriale. Cursul urmărește aprofundarea cunoștințelor privind evoluția așezărilor umane și
Istoria Arhitecturii Antice
OBIECTIVE DIDACTICE: Cursul face parte din ansamblul disciplinelor fundamentale dedicate formării arhitecților, având ca obiectiv principal familiarizarea studenților cu evoluția arhitecturii în perioada antichității. Acesta urmărește dezvoltarea unei înțelegeri
Finisaje 2
OBIECTIVE DIDACTICE: Disciplina Finisaje_2 are ca scop principal sprijinirea studenților în dezvoltarea competențelor necesare pentru proiectarea detaliilor simple de finisaje interioare, valorificând cunoștințele dobândite anterior la materiile Materiale de
Proiectare de Arhitectură 8
OBIECTIVE DIDACTICE: Un proiect de complexitate mediu, cu redactare tehnică specifică Atelierul de proiectare al anului 4 este, în contextul anului 5 ca premergător elaborării lucrării de licență și
Proiectare de Arhitectură 7
OBIECTIVE DIDACTICE: Concursul internațional studențesc Saint Gobain În ultimii doi ani, atelierul de proiectare din primul semestru al anului patru a implicat toți studenții (organizați în echipe de 2/3
Studiul Formei 2
OBIECTIVE DIDACTICE: Disciplina Studiul Formei 2 își propune să aprofundeze înțelegerea relației dintre formă, spațiu, funcțiune și materialitate, să stimuleze creativitatea și expresivitatea plastică în procesul de proiectare, precum
Studiul Formei 1
OBIECTIVE DIDACTICE: Disciplina Studiul Formei 1 are ca obiective dezvoltarea capacității de înțelegere a relațiilor formale ce există între componentele volumetrice ale unei clădiri (studiul arhitecturii), dar și între
Geometrie Descriptivă
OBIECTIVE DIDACTICE: Disciplina Geometria descriptivă are ca scop dezvoltarea capacității de analiză și reprezentare a formelor tridimensionale prin mijloace grafice bidimensionale, formarea și consolidarea gândirii spațiale, esențială în procesul
Geometria Formelor
OBIECTIVE DIDACTICE: Obiectivele generale ale Geometriei formelor arhitecturale vizează înţelegerea formelor utilizate în arhitectură, corect clasificate geometric și structural, evidențiind elementele care definesc fiecare formă precum și diversele operații
Proiectare de Arhitectură 2
OBIECTIVE DIDACTICE: Proiectare 2 este o disciplina tip atelier cu rol introductiv ce are rolul de a consolida metodologia proiectului de acesta dată prin introducerea unui sit real. Studenții
Arhitectură Antiseismică
OBIECTIVE DIDACTICE: Proiectarea în zone seismice reprezintă una dintre provocările majore întâmpinate de către arhitecți, fiind necesare cunoștințe specifice în domeniu, istoria dovedind efectele negative uriașe ale cutremurelor în
Finisaje 1
OBIECTIVE DIDACTICE: În cadrul primelor etape ale dobândirii cunoștințelor și competențelor necesare proiectării detaliilor arhitecturale, disciplina Finisaje 1 își propune să sprijine studentul în dezvoltarea abilităților necesare pentru realizarea
Construcții 1
OBIECTIVE DIDACTICE: Pe parcursul celor șase ani de studiu, studenții arhitecți urmează o serie de discipline inginerești, pentru a avea și o abordare tehnică a proiectelor lor, pentru a-și
Reprezentări Grafice 2
OBIECTIVE DIDACTICE: Reprezentări grafice 2 este o disciplină de tip activitate practică ce continuă formarea studenților din anul 1 în semestrul al doilea, aprofundând tehnici și metode de reprezentare
Reprezentări Grafice 1
OBIECTIVE DIDACTICE: Reprezentări grafice 1 este o disciplină de tip activitate practică ce are ca scop formarea studenților din anul 1 în primul semestru, aprofundând tehnici și metode de
Exercitarea Profesiei
OBIECTIVE DIDACTICE: Practicarea profesiei de arhitect presupune a lucra pe o piaţă liberă într-un mod responsabil, respectând codul de etică, oferind misiuni complete şi susţinând calitatea vieţii. Cursul pregăteşte
Fenomenologia și Poetica
OBIECTIVE DIDACTICE: Arta arhitecturii aparţine culturii, artelor şi ştiinţelor umane, este mai mult decât tehnologie, edificare ecologică, economică, construire sănătoasă şi sigură, confortabilă, imagine fotogenică sau certitudine parametrică. Ea
Edilitare
OBIECTIVE DIDACTICE: Edilitare este o disciplină care are rolul de a familiariza studenții din anul V de la Facultatea de Arhitectură și Urbanism din Timișoara cu rețelele edilitare aferente
Teoria Arhitecturii 4
OBIECTIVE DIDACTICE: Cursul propune descoperirea caracteristicilor programatice ale fenomenului locuirii de-a lungul istoriei arhitecturii și de asemenea să prezinte modele esențiale ale locuinței și schimbările majore ale spațiului plecînd
Teoria Arhitecturii 3
OBIECTIVE DIDACTICE: Cursul propune să completeze demersul început în primul an și să exploreze dintr-o altă perspectivă tema largă a ideilor si a modelelor locuinței contemporane. Studiul propune înțelegerea
Amenajări Interioare –
OBIECTIVE DIDACTICE: În cadrul disciplinei Amenajări Interioare, studenților li se solicită să se ocupe de amenajarea interioară a clădirii analizate în etapa de proiectare. Această materie are ca obiectiv
Matematică 2
OBIECTIVE DIDACTICE: Matematică 2 reprezintă o continuare a cursului Matematică 1. În domeniul geometriei plane, se studiază curbele, cu un accent deosebit pe cerc, arcele de boltă, conicele și
Matematică 1
OBIECTIVE DIDACTICE: Matematica 1 se concentrează pe studiul geometriei plane în relație cu arhitectura, abordând concepte precum rapoarte și proporții geometrice, secțiunea de aur, dreptunghiuri dinamice, poligoane regulate și
Proiectare de Arhitectură 1
OBIECTIVE DIDACTICE: Proiectare 1 este o disciplină tip atelier ce are rolul de a introduce studenților anului 1 metodologia proiectului de arhitectură pornind de la studiul unui context urban.