Un proiect de complexitate mediu, cu redactare tehnică specifică
Atelierul de proiectare al anului 4 este, în contextul anului 5 ca premergător elaborării lucrării de licență și dizertație, cel mai tehnic și mai apropiat de cerințele unui proiect de arhitectură real. Pentru a putea ajunge la un nivel similar cu cel al unei documentații de autorizație de construire, echipa de cadre didactice (arhitecți, ingineri de structuri si instalator), coordonează o funcțiune de complexitate medie, pentru mai multe tipuri de utilizatori, pe un amplasament urban bine reglementat și încadrat în fondul construit existent. Studenții aprofundează individual subiecte de actualitate, într-un imobil existent, de secol XX, timpul alocat părții urbanistice și peisagistice fiind redus în favoarea dezvoltării unui proiect realizabil, detaliat. Schimbarea scării de lucru și mărirea complexității de redactare se face integral digital. Separat, studenții finaliști la concursul din primul semestru, detaliază până la termenul limită cerințele acestuia, ulterior primind o altă tematică complexă de realizat pentru a doua parte din semestru.
TEACHING OBJECTIVES
A medium complexity project, technically detailed
The 4th year studio design is, considering the 5th year as one preceding the development of the licence thesis and dissertation, the most technical and closest to the requirements of a real architecture project. To reach a building permit similar level, the teaching staff (architects, structural and mechanical engineers), coordinates a medium complex architectural program, for several types of users, on a well-established urban site and within the existing built-up area. Each student develops nowadays topics, within a 20th existing building, the urban part being minimized in favour of a detailed and realistic project. Changing the working scale and the increasing the drawings’ complexity is done entirely digital. Separately, the finalist students in the first semester competition detail its requirements by the deadline, subsequently receiving another complex topic to complete for the second part of the semester.