OBIECTIVE DIDACTICE:
Disciplina Finisaje_2 are ca scop principal sprijinirea studenților în dezvoltarea competențelor necesare pentru proiectarea detaliilor simple de finisaje interioare, valorificând cunoștințele dobândite anterior la materiile Materiale de Construcții, Geometrie Descriptivă, Bazele Proiectării, Construcții, precum și Finisaje 1.
Pe parcursul cursului, studenții vor fi implicați activ în proiectarea unei scări din beton armat, având în vedere integrarea acesteia în structura clădirii, soluționarea balustradei și configurarea pardoselilor, în funcție de diversele situații de proiectare. Este esențial ca aceștia să aplice informațiile învățate în cursurile anterioare pentru a reuși în această sarcină.
În plus, studenții vor fi încurajați să exploreze conexiunea dintre desenele tehnice și implementarea lor pe șantier, analizând relațiile cauzale dintre concepție și execuție. Această abordare integrată va contribui la formarea lor profesională și la înțelegerea profundă a procesului de proiectare și realizare a finisajelor interioare.
METODE de LUCRU:
Procesul de învățare va include activități de desen manual, schițe de principiu și, ulterior, realizarea unor desene tehnice pe planșe A3 utilizând instrumente de tip teu și echer. De asemenea, vor fi utilizate machete sau modele 3D pentru a reproduce detaliile concepute într-o formă simulat reală, cu scopul de a aprofunda înțelegerea tematicii studiate.
TEACHING OBJECTIVES
The Finishes_2 course primarily aims to support students in developing the necessary skills for designing simple interior finishing details, building on the knowledge acquired in previous subjects such as Building Materials, Descriptive Geometry, Basics of Design, Construction, and Finishes 1.
Throughout the course, students will be actively involved in designing a reinforced concrete staircase, considering its integration into the building structure, the solution for the railing, and the configuration of the flooring based on various design options. It is essential for them to apply the information learned in previous courses to succeed in this task.
In addition, students will be encouraged to explore the connection between technical drawings and their implementation on-site, analyzing the causal relationships between design and execution. This integrated approach will contribute to their professional development and deepen their understanding of the process of designing and executing interior finishes.
WORKING METHODS:
The learning process will include activities such as manual drawing, principle sketches, and subsequently creating technical drawings on A3 boards using tools like T-square and set squares. Additionally, models or 3D prototypes will be used to replicate the designed details in a simulated real form, aimed at enhancing the understanding of the studied topics.