Acest curs oferă o analiză cronologică a arhitecturii de interior și dobândirea unor cunoștiințe generale asupra istoriei artelor decorative si a stilurilor artistice principale dezvoltate de-a lungul timpului, din perioada primitiva pana in prezent. Sunt prezentate caracteristicilor majore ale curentelor artistice, corelate cu înțelegerea felului în care sunt generate conceptele de amenajare, Se dezvoltă astfel capacitatea de analiză critică a unui spațiu interior în context istoric, precum și asimilarea gramaticii limbajului vizual, respectiv morfologia cu elementele de limbaj și sintaxa cu procedeele cu care se acționează asupra acestora. Cursanții își vor dezvolta sensibilitatea pentru detaliul artistic, capacitatea de analiză şi sinteză, simţul observaţiei şi a creativitatea artistică cu aplicabilitate practică ulterioară.
METODE de LUCRU:
Cursanții sunt invitați să participle activ, prin argumentații susținute logic și critic, la dezbateri punctuale pe subiectele prezentate în cadrul cursului. Această implicare în prelegeri este o componentă esențială în procesul de învățare, deoarece crează posibilitatea de a exprima observații personalizate.și ajută la dezvoltarea abilității de comunicare folosind termini de specialitate.
TEACHING OBJECTIVES
This course offers a chronological analysis of interior architecture and the acquisition of general knowledge on the history of decorative arts and the main artistic styles developed over time, from the primitive period to the present. The major characteristics of artistic trends are presented, correlated with the understanding of how design concepts are generated. Thus, the ability to critically analyze an interior space in a historical context is developed, as well as the assimilation of the grammar of visual language, namely morphology with language elements and syntax with the procedures with which they are acted upon. Students will develop their sensitivity for artistic detail, the ability to analyze and synthesize, the sense of observation and artistic creativity with subsequent practical applicability.
WORKING METHODS:
Students are invited to actively participate, through logical and critical arguments, in specific debates on the topics presented in the course. This involvement in lectures is an essential component in the learning process, as it creates the opportunity to express personalized observations and helps to develop communication skills using specialized terms.