OBIECTIVE DIDACTICE:
T1 – Forme alternative în designul de mobilier – mizează pe stimularea creativității studenților în generarea unor piese de mobilier utilizând formele specifice geometriei spațiale. Formele poliedrate (tetraedrate, piramidate, polifațetate sau reticulate), suprafețele riglate (cilindroizi, conoizi, hiperbolizi, paraboloizi, etc.), formele bazate pe tensiune – ca modalitate structurală (suspendare, întindere/compresiune), pot reprezenta o ALTERNATIVĂ contemporană la mobilierul „clasic”, bazat pe alte principii decât acelea ale compoziției programatice.
T2 – Ecodesign – se referă la analiza unei forme naturale și utilizarea acesteia într-o amenajare de interior pentru un spațiu de cca. 100 mp. Exerciţiul se concentrează pe structurarea formei arhitecturii de interior prin analogie cu principiile detectate la elementul natural, mizând pe estetica și utilitatea acestora, în variantele bottom-up sau top-down.
Transformarea implică abstractizare și geometrizare, utilizând forme poliedrate, reticulate, elicoidale, suprafețe riglate, plăci curbe subțiri, etc.
METODE de LUCRU:
Tema 1 – fotoliul: planșă realizată analog, digital sau mixt, conținând patru variante ale piesei de mobilier reprezentate în triplă proiecție și axonometrie și o machetă.
Tema 2 – biomimetism. Planșa color va conține text și scheme eplicative pentru întregul proces (analiză, selecție/adecvare, transformare), plan mobilat, secțiuni și perspective ale propunerii
TEACHING OBJECTIVES
T1 – Alternative forms in furniture design – aims to stimulate students’ creativity in generating pieces of furniture using shapes specific to spatial geometry. Polyhedral shapes (tetrahedral, pyramidal, polyfaceted or reticulate), ruled surfaces (cylindroids, conoids, hyperboloids, paraboloids, etc.), forms based on tension – as a structural modality (suspension, stretching/compression), can represent a contemporary ALTERNATIVE to “classical” furniture, based on principles other than those of programmatic composition.
T2 – Ecodesign – refers to the analysis of a natural form and its use in an interior design for a space of approx. 100 sq m. The exercise focuses on structuring the form of interior architecture by analogy with the principles detected in the natural element, relying on their aesthetics and utility, in bottom-up or top-down variants.
The transformation involves abstraction and geometrization, using polyhedral, reticulated, helical shapes, ruled surfaces, thin curved plates, etc.
WORKING METHODS:
Theme 1 – the armchair: a drawing made in analog, digital or mixed media, containing four variants of the piece of furniture represented in triple projection and axonometry and one model.
Theme 2 – biomimicry. The color drawing will contain text and explanatory diagrams for the entire process (analysis, selection/adaptation, transformation), furnished plan, sections and perspectives of the proposal.