Materia Design Sustenabil este alcatuita din sapte cursuri si sapte seminarii aferente acestora. Temele cursurilor trateaza politici ale sustenabilitatii si metode de a genera un design sustenabil pe termen lung. In cadrul seminarului de Design Sustenabil activitatea pe parcurs s-a desfasurat sub forma unor lucrari de tip eseu. Toate temele enunțate pentru aceste eseuri explorează tema sustenabilității. Una dintre acestea a abordat tema « upcycling ». Este vorba de prelungirea ciclului de viață al unor obiecte. S-a cerut atribuirea unei noi funcțiuni unor obiecte vechi, în ideea reutilizarii acestora intr-un mod sustenabil. Activitatea de seminar se desfășoară pe durata a șapte săptămâni, în corespondență directă cu fiecare întâlnire de curs. Scopul general este dezvoltarea competențelor de analiză critică.
METODE de LUCRU:
Redactați un eseu privind prelungirea ciclului de viață al obiectelor vechi prin upcycling, dezvoltând analiza critică.
TEACHING OBJECTIVES
The “Sustainable Design” course consists of seven lectures, each accompanied by a corresponding seminar. The course topics address sustainability policies and explore methods for generating long-term sustainable design. As part of the Sustainable Design seminar, the activity was carried out in the form of essay-based assignments, developed over the course of seven weeks, corresponding directly to each seminar session. All proposed essay topics explored various aspects of sustainability, with the main goal of developing students’ critical analysis skills. One of the topics addressed was “upcycling”, a concept that involves extending the life cycle of objects by assigning a new function to old items. Students were challenged to find creative and sustainable ways to reuse objects, contributing to waste reduction and promoting environmentally responsible behaviour.
WORKING METHODS:
Write an essay on extending the life cycle of old objects through upcycling, developing critical analysis skills.