Această disciplină urmărește dezvoltarea capacităților de investigare, analiză critică și argumentare științifică ale studenților, în vederea susținerii proiectului de disertație. Cursul oferă un cadru metodologic solid pentru formularea unei teme de cercetare relevante, definirea obiectivelor, definirea unui plan de idei, selectarea surselor relevante, structurarea conținutului, cercetarea calitativă și cantitativă și nu în ultimul rând posibilitățile de valorificarea a tezei. Sub îndrumarea cadrelor didactice, studenții învață să identifice probleme specifice în domeniul cercetării și practicii profesionale din domeniul patrimoniului construit și să elaboreze demersuri de cercetare coerente, susținute teoretic și contextual. De asemenea, disciplina încurajează dezvoltarea unei perspective interdisciplinare și utilizarea unor instrumente moderne de analiză. Prin parcurgerea acestui curs, studenții își consolidează abilitățile de documentare, redactare și susținere publică a unei lucrări academice, esențiale pentru practica profesională și pentru formarea unei gândiri critice și autonome.
TEACHING OBJECTIVES
This course is designed to develop students’ investigative, critical analysis, and scientific reasoning skills in preparation for the dissertation project. It provides a solid methodological framework for formulating a relevant research topic, defining objectives, outlining a conceptual plan, selecting appropriate sources, structuring content, conducting both qualitative and quantitative research, and exploring strategies for effectively presenting and applying the findings. Under the guidance of academic staff, students learn to identify specific issues related to research and professional practice in the field of built heritage, and to construct coherent research approaches grounded in theoretical and contextual understanding. The course also promotes the development of an interdisciplinary perspective and the use of modern analytical tools. Through this discipline, students strengthen essential academic competencies such as documentation, writing, and public presentation, which are critical both for professional practice and for the development of independent, critical thinking.