OBIECTIVE DIDACTICE:

Obiectivul general al disciplinei Tendințe Actuale vizează deprinderea de cunoștințe cu privire la tendințele contemporane din amenajările de interior. Cursul introductiv stabilește termenii generici, discută definiții și interpretarea manifestărilor actuale în funcție de lungimea temporală a manifestării, în timp ce cursurile următoare contextualizează diferite tendințe arhitecturale ce au deja o manifestare mai mult sau mai puțin stabilă în ultima perioadă, identificând tipare de manifestare ce pot fi definite și încadrate ca atare. Tendințele sunt prezentate dual, pe de-o parte urmărind curentele arhitecturale sau cultural-artistice și posibil filozofice din care tendințele actuale își extrag (parțial) conceptele, și pe de altă parte urmărind manifestarea arhitectural-plastică propriu-zisă printr-o serie de exemplificări, pentru a contura un cadru complet din perspectiva înțelegerii proceselor de generare formale și conceptuale.
Atât în cadrul cursului, prin utilizarea conversației didactice și a utilizării demonstrației cu ajutorul imaginilor, cât și în cadrul seminarului, unde se derulează dialoguri 1 la 1 în baza temei de seminar, se urmărește deprinderea identificării și interpretării corecte a caracteristicilor interioarelor contemporane, încadrate într-una sau posibil mai multe tendințe, în baza dezvoltării capacității de recunoaștere, argumentare și comparare. Seminarul are de asemenea rolul de a forma abilități de scriere academică, folosind limbaj specific.

METODE de LUCRU: 

Activitatea de seminar constă în realizarea unei lucrări individuale pe parcursul semestrului, prin care studenților li se solicită analiza unui spațiu interior contemporan, urmărind o serie de cerințe de formatare și tratare. Lucrarea va avea abstract și va urmări o serie de capitole cu conținut impus: introducere; date de recunoaștere; analiză funcțională și planimetrică; analiză morfologică și compozițională; analiza limbajului plastic; analiză comparativă cu exemple similare; încadrarea în tendințele actuale, program, stilistică; și analiza conceptului și a dezvoltării compoziționale. Lucrarea urmărește un model predefinit în format word, cuprinde trei faze de conținut impus ce urmărește o creștere augmentativă a lucrării și se predă digital pe campus virtual.

TEACHING OBJECTIVES:

The general objective of the Current Trends discipline is to acquire knowledge about contemporary trends in interior design. The introductory course establishes generic terms, discusses definitions and the interpretation of current manifestations depending on the temporal length of the manifestation, while the following courses contextualize different architectural trends that have already had a stable manifestation in the recent period, identifying patterns of manifestation that can be defined and classified as such. The trends are presented dually, on the one hand following the architectural or cultural-artistic and possibly philosophical currents from which the current trends (partially) extract their concepts, and on the other hand following the architectural-plastic manifestation itself through a series of examples, to outline a complete framework from the perspective of understanding the formal and conceptual generation processes.
Both in the course, using didactic conversation and demonstration with images, and in the seminar, where 1-on-1 dialogues are conducted based on the seminar theme, the aim is to learn to identify and correctly interpret the characteristics of contemporary interiors, falling into one or possibly more trends, based on the development of the capacity for recognition, argumentation, and comparison. The seminar also has the role of forming academic writing skills, using specific language.

WORKING METHODS:

The seminar activity consists of developing an individual paper during the semester, through which students are asked to analyse a contemporary interior space, following a series of formatting and content requirements. The paper will have an abstract and will follow a series of chapters with imposed content: introduction; data recognition; functional and planimetric analysis; morphological and compositional analysis; analysis of plastic language; comparative analysis with similar examples; framing in current trends, program, stylistics; and analysis of the concept and compositional development. The paper follows a predefined model in word format, includes three phases of imposed content that aims for an augmentative growth of the paper and is delivered digitally on the virtual campus.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare