Printre obiectivele cursului se numără înţelegerea conceptului de “funcţiune” din perspectivă pragmatică, ergonomică, fiziologică, economică, sociologică şi culturală. Studenţii vor realiza importanţa “temei program” ca motor al oricărui proiect de arhitectura şi de design interior. Prin aprofundarea principalelor tipuri majore de programe–cadru vor înţelege conceptul de “util” nu doar schematic, ci şi psihologic, nu doar măsurabil ci şi memorabil; programele de arhitectură sunt înţelese într-o perspectivă istorică şi dinamică. Cursul dezvoltă cunoştinţe teoretice şi practice, cu aprofundarea normelor şi standardelor specifice, în vederea înţelegerii mecanismelor obiective ce generează un proiect de design interior. Scopul formativ este acela de a conştientiza rolul important al arhitectului şi designerului de interior capabili să transpună într-o temă program şi într-un proiect solicitările clientului. Nu în ultimul rând, cursul insistă pe dialogul dintre cele două profesii înrudite.
TEACHING OBJECTIVES
Among the prime objectives of the course is understanding the concept of „function” from a pragmatic, ergonomic, physiological, economic, wellbeing, sociologic and cultural point of view. Students will comprehend the importance of the design brief as the engine for every architecture and interior design project. By thouroughly studying typical brief frameworks, the students will understand the USE concept not only schematically but also psychologically, not only measurably, but memorably. The architectural brief frameworks are understood in a dynamic and historical perspective. The course develops practical and theoretical knowledge, with attention to specific standards and norms, quality certification criteria, with the scope of understanding objective mechanisms which generate the interior architecture project. The formative goal is to make the students aware of the architect’s and interior designer’s main role, which is to be able to translate in a brief and a project the client’s desires. The course also insists on the dialogue between these two related professions.